11 februari 2009

Husmorsornas recept



Denna veckan har vi för första gången använt recept från "Husmorsorna - The ultimate köksalmanacka". Jag fick ju den i födelsedagspresent av min vän Lotta. Den är full av recept, ett för varje dag under året. Det finns även en del texter, små historier och bilder som är riktigt kul.

Men denna veckan är som sagt första veckan då vi använt recepten.  Så denna veckan har vi hittills ätit korv stroganoff i måndags, en pastarätt med kryddiga ölkorvar, broccoli och lök på tisdagen och idag var det fisksoppa. Allt väldigt gott och lätt- och snabblagat. 

Jätte-bra med färdiga veckomenyer med helt nya recept! Lätt att handla, man vet vad man ska äta varje dag, man får prova nya maträtter - helt enkelt kanon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Jennica! Jag brukar gå in på recept.nu och där fanns också ett recept från den fina boken du nämner, det var wallenburgare på kalvfärs, en RIKTIG hit i denna familjen. Så nu när du säger att den är proppad med lätta recept så får jag nog införskaffa en likadan.....Passar väl för denne stressiga familjen här. Ha en härlig alla hjärtans helg. Kram Christine

Anonym sa...

Hejsan hoppsan igen Jennica, är tillbaka efter träning och en tur på Bokia där hade dom ynka två exemplar av Husmorsorna och den ene fick minsann följa med mig hem.
Härligt! Jag blev jätteglad! Ha det så gott. Kram, Christine

Jennica... sa...

Hej Stin,
Vad kul att du fick tag i den! Hoppas du gillar den! Där finns väldigt blandade recept, även mycket fisk och vegetariskt för dig!
Kram!!