21 februari 2009

Dags att piggna till......

Vilken dag! Den gick liksom i ett tills jag satte mig vid datorn här för ungefär en halvtimme sedan. Nu är jag trött.....men jag ska ta mig i kragen och göra något så att jag piggnar till. Om två timmar ska vi ju vara på middag i Malmö!

Jossan valde att vakna tidigt i morse, redan vid lite i åtta....för oss är det tidigt på en helg! Ja ja, jag vet....det kommer att bli ändring på det.....men man kan väl få njuta av sovmornar så länge det nu varar! Jag låg i alla fall kvar i sängen och drog mig ganska länge innan det var dags att gå upp och göra frukost. Sedan var det bara att plocka i ordning och få på Jossan ridkläderna, för hon skulle med sin farmor och farfar och klippa sig innan ridningen. Jag körde och hämtade henne hos frissan och sedan åkte vi direkt till ridningen. Det gick jätte-bra idag! Hon red en häst som heter Nimbus och hon fick kämpa ganska mycket med honom eftersom han helst bara rör sig i skritt! :) Vi stannade kvar i stallet ett tag efteråt så att Jossan fick hjälpa de stora tjejerna att släppa ut hästarna i hagarna, ge mat och sånt. Kul för henne att hon får hjälpa till!

Sedan var det bara hem och kasta sig i en varm dusch....åååhhhh, vad underbart!! Vi var ganska så frusna båda två nämligen. Efter duschen så var det dags för en sen lunch.....och nu fastnade jag här med en bit av gårdagens kladdkaka och datorn....lugnt och skönt!

I kväll ska vi till Örjan och Maria på middag. Ska bli spännande, de har ju precis flyttat och jag har inte sett deras hus ännu. Det brukar alltid vara gott och kul när man träffar dem, så det ser jag fram emot.

I morgon står det IKEA på att-göra-listan! Vi ska köpa rullgardin och ny vanlig gardin till Jossans rum. Vi ska också handla nya BILLY bokhyllor......för det första så behöver jag fler till mina böcker....och för det andra vill vi byta ut de vi har mot - surprise surprise! - vita!!

Inga kommentarer: