18 januari 2009

Mys-helg!

Detta har varit ytterligare en lugn och skön myshelg. Vi har blivit riktigt bra på detta! :)

I fredags var My här på middag! Jätte-kul att träffa henne igen, det var ett tag sedan vi sågs sist. Vi fick även en extra gäst när Jens kompis Jörgen tittade in. Vi fick en supermysig kväll med god mat som Jens gjorde, massor med prat, bra musik......tja, allt som behövs för en lyckad kväll. Jossan hade också en mysig kväll, hon tittade på Let's Dance, pratade lite med oss och mös runt hon med. 

På lördagen var det dags för ridning för Jossan, hon red på Diamond även denna gången. Jens var med henne eftersom jag skulle in till stan och klippa mig. Hon var jätte-duktig och hade fått mycket beröm av sin ridlärare. Stolt blir man!! Själv spenderade jag tre timmar hos frisören, det blev klippning av topparna samt ljusa slingor. Först blev det inte helt bra så vi fick göra om färgen, det var därför det tog sådan tid. Det brukar normalt ta två timmar, inte tre. Men det var helt ok, super-mysigt att bara sitta där och ta det lugnt och prata med Maria (min frisör som jag även känner privat). Jag blev till och med bjuden på kaffe och prinsesstårta! :)

På vägen hem hämtade jag upp min syster som följde med hem och stannade till ikväll. Jossan sov över hos bästisen Moa, så henne såg jag knappt på hela lördagen. Jens gjorde super-god mat till mig och Kimman, han är inne i ett riktigt "mat-stim" just nu. Han lagar en massa god mat! Efter middagen så såg vi film. Det blev "In the valley of Elah" med bl a Tommy Lee Jones och Charlize Theron. Den var riktigt bra, baserades på sanna händelser.

Idag åt vi frukost och fikade hela förmiddagen! Låång frukost och sedan en fika ganska snart efter med semlor - mums!! Efter det var jag och Jossan på pysselhumör, så vi gjorde kort. Jens jobbade och Kimman satt med mig och Jossan och tittade på och pratade. Jätte-mysigt! Jossan gjorde två super-fina kort, ett Krya på dig-kort till Moa som blev sjuk och ett till mig och Jens. Jag blev riktigt imponerad, vilken fantasi hon har! Själv gjorde jag färdigt två stycken som jag påbörjat och gjorde ytterligare ett. 

Här är Jossan med sitt fina Krya på dig-kort!



Och så här kan det se ut när jag och Jossan drar fram allt vårt pyssel! :)

Kimman stannade på middag och testade på att äta lax, hon har liksom aldrig fattat tycke för det här med fisk. Och jag som älskar fisk! Hon tycker helt enkelt inte om smaken. Jag gjorde Teriyakilax, färskpasta med kall limesås och så sallad. Det blev riktigt gott, fast Kim var nog inte helt nöjd - i alla fall inte med laxen! :)

4 kommentarer:

Kim sa...

Allt utom laxen var kanoners, men jag sa faktiskt att för att vara fisk så var den god! :)

Jennica... sa...

Jo jag vet, och det är ju en komplimang det med! :) Som sagt, det var super-mysigt att ha dig hos oss. Så lugnt och skönt, bara slappa runt lite.

Anonym sa...

Vilken mysig helg det låter som :) Älskar såna helger :)

Jennica... sa...

Hej Lina!

Vad kul att du hittat till min blogg! :) Och ja, det var en fantastiskt skön helg. Vi övade liksom in det här slöa slappa konceptet under julledigheten! :)