06 januari 2009

Detta är kärlek i alla fall! :)

Idag har Josefine lekt med sin bästis Moa hela dagen. När hon åkt hem så stängde Jossan in sig på sitt rum och satt och mös framför TV'n. Hon har verkligen ett behov av egentid den tjejen.
Men som den tramsiga mamman jag är så nämnde jag för Jens att jag får lite dåligt samvete när hon sitter där inne alldeles själv..... Jens nämnde det för Josefine när han var inne hos henne en sväng.

Efter ett tag gick jag in till henne med en skål popcorn, lite mys sådär sista dagen av jullovet. I morgon är det ju dags för fritids igen. Då säger den underbara tjejen:

"Hej mamma, åhhhh du är för snälll (när hon ser popcornen)! Och du, du behöver inte ha sånt där samvete. Jag tycker det är mysigt att vara på mitt rum."

Sedan ville hon att jag skulle följa med på toa, och när hon sitter där så säger hon:

"Du är världens snällaste mamma! Du är så snäll och så ger du mig popcorn utan att jag har bett om det och så fixar du så fint med tvätten!"

Jaa, det måste ju vara kärlek i alla fall! :)

3 kommentarer:

Kim sa...

Popcorn och tvätt, jodå mammor är bra att ha!

Anonym sa...

Detta är nog mer äkta kärlek än filmen "Something´s gotta give"

tycker

Pappan

Jennica... sa...

Jo, så kan det nog vara! :)
KRAM!!