26 november 2008

Boklek!!

Från bloggen "Skrivarmamma" har jag fått denna idé - Boklek!

Så här gör man:
1) Ryck närmaste bok i din omgivning.
2) Slå upp sidan 56.
3) Leta upp den sjunde meningen på den sidan.
4) Skriv din mening i kommentaren! Har du en egen blogg kan du ju posta meningen där tillsammans med dessa instruktioner, så kan fler leka.
5) Lägg gärna till bokens titel och författare

Jag valde boken "Tidsresenärens hustru" av Audrey Niffenegger:

"Nå?" frågar jag medan jag sitter på badkarskanten och tittar på medan Henry borstar tänderna.

Detta var riktigt kul! Ska testa med ett par böcker till när jag kommer hem ikväll! :)

4 kommentarer:

Kim sa...

*ser mig omkring och får syn på en Oracle PL/SQL-bok på Olles bord under 95 000 papper* hmm... väntar nog till ikväll... eller iaf tills Olle gått hem! ;)

Jennica... sa...

Vänta hellre till ikväll....tycker jag! :)

Pernilla sa...

Och nu säger jag det igen! Sätt fart med den där tidsresenären! :)

Jennica... sa...

Jajaja! :)
Nu har jag bara några sidor kvar så förhoppningsvis så hinner jag klart i kväll!! Men den är bra! :)