20 september 2008

Mulen och regnig lördag

Sitter här vid frukostbordet och läser lite bloggar och bläddrar i lite tidningar, samtidigt som jag dricker ur mitt sista te. Har varit och handlat te i butiken "Five o´clock Tehandel" i Malmö, gjorde det i torsdags då jag var i stan och klippte mig. Kims kompis helgjobbar där och hon rekommenderade några teer till mig, det blev "Höstblandning", "Roibos Oriental Spice" och "Yogi". Riktigt goda!
Jossan sitter uppe i tv-rummet och äter sin frukost, det tycker hon är helglyx! Jens är i Malmö och hjälper en kompis att rulla ut gräs. Sånt måste tydligen göras på en gång när man fått det. Inte så kul väder bara...duggregn och mulet.

Snart ska jag och Joss göra oss i ordning för hennes ridning, idag är det teori. Min plan är att jag ska gå en runda när hon är där. När hon rider så tycker jag det är riktigt kul att titta på, men när det är teori så får hon klara sig själv! :) Hoppas det blir uppehåll, inte så kul att gå i regn. Men måste bättra på min steg-statistik, den är för sorglig just nu. Men man får inte många steg av att sitta på jobbet hela dagarna precis.... Har försökt att gå någon kvällspromenad, men att gå en runda i området ger visserligen några steg men inte så många som jag vill. Vill ju helst ligga på ett dagssnitt på ca 10.000 steg, men nu är jag nere på knappt över 8.000. 

Övriga aktiviteter idag då..... Tja, ska försöka mig på att städa lite. Känner inte alls för det, men jag måste rycka upp mig och ta tag i lite saker igen. Har ju inte velat skriva om det innan, men i och med graviditeten så har jag inte varit världens piggaste och jag har spenderat de tre sista månaderna på soffan i princip (när jag inte jobbat). Nu känner jag mig piggare, men har helt kommit ur allt vad rutiner med städning och tvättning heter. Är iofs fortfarande lite trött, men inte värre än att jag kan göra något lite duktigt varje dag.

Ikväll ska Jens träffa kompisar och jag och Jossan ska ha tjej-kväll. Får väl se vad det innebär, troligen film och godis...och det är ju aldrig fel! Får se om jag kan få ihop lite pärlande också, känner mig lite sugen på det. I morgon kommer min kompis Monika på fika och hon har med sig sin lilla Maja som är ungefär ett halvår gammal. Det ska bli mysigt, det var evigheter sedan vi sågs. Tror Maja bara var ungefär sex veckor gammal sist vi sågs, vi har visserligen pratat i telefon men det är ju alltid roligare att ses!

Ha en mysig lördag allihop!

Inga kommentarer: