29 maj 2008

Tyst....

Tyst från mig i inläggen och tyst från er i kommentarerna...

Det har inte hänt något speciellt de senaste dagarna. Dagarna går sin gilla gång. Vi jobbar och Jossan går i skolan. Hemma så fixas det lite i trädgården. Jens är helt inne på gräsmatta just nu, det vattnas, gödslas och allmänt fixas och trixas. Vi har också börjat fixa till häcken på baksidan. Där la vi aldrig någon täckbark förra året då vi satte häcken, vi har inte heller rensat så nu är det helt igenväxt och ser inte så fint ut. Det är ju dessutom den delen som gränsar in mot våra grannar så det känns extra trist. Men nu har vi börjat rensa och bredda "rabatten" där häcken står för att det ska bli lättare att klippa gräset och i går köpte vi en massa täckbark som vi ska lägga ut.

Vad mer....inget speciellt. Vi är alla rätt trötta för tillfället. Vi blir sömniga tidigt och sover länge på morgonen alla tre. Vet inte vad vi ska skylla på, kanske att vi äter allergimedicin.....eller att vi bara är allmänt slöa! :)

En lugn vecka med andra ord, nästa vecka är det fullt med aktiviteter på kvällarna igen så det kan ju vara bra med en lugn vecka emellanåt. Ikväll ska jag i alla fall iväg och gå på seminarie som heter "Feng Shui för trädgården", det är IKEA FAMILY i Malmö som anordnar det. Det ska bli väldigt intressant!

2 kommentarer:

Kim sa...

Jag tycker det är snällt att du väntar med att blogga tills det är fredag nästan och jag har chans att svara på arbetstid! :)

Jennica... sa...

Jag är ganska snäll - faktiskt! :)