16 mars 2008

Fullspäckad lördag och söndags-mys!

Igår åkte Jens till St.Anton, han ska dit och åka snowboard med 5 kompisar, de ska vara där hela nästa vecka. Det har tydligen kommit massor med snö så han längtade jätte-mycket! Jag och Jossan körde honom till Sturup på förmiddagen. På vägen tillbaka åkte vi in om Statoil och köpte Melodifestival CD'n och laddade upp inför kvällens final! :)

Mitt på dagen var det dags för ridning och denna gången var det teori. Jag körde hem en stund och hann egentligen inte med någonting....hade tänkt att jag skulle hinna duscha och sådär, men det hanns inte med.

Efter ridningen skulle det dock duschas, både liten och stor tjej! När vi var färdiga så stressade vi iväg till Lund eftersom jag skulle hämta ett par stövlar på Bianco. Mina fina stövlar som jag fick i julas av Jens har spruckit vid sulan och jag kunde hämta ett nytt par, vilket jag blev jätte-glad för! Så, på två hjul körde vi till Lund och gjorde en mer eller mindre laglig parkering och sprang som tokar bort till butiken.....bara för att få veta att de faktiskt hade öppet till fyra.....jag trodde tre. En mörk blick från Jossan visade vad hon tyckte om denna onödiga stress! :)

Så, efter en lugn promenad till bilen och upptäckten av en fantastisk skoaffär där de även sålde ur-fina väskor!!! så körde vi till NOVA. Här inhandlades presenter till bowlingkalaset som Jossan ska gå på idag söndag. Vi köpte även ett par nya vårskor till Jossan och ett svart skärp till mig. Vi tog det jätte-lugnt och hade mysigt. En sen lunch beställde Jossan på McDonalds och när vi väl satt oss ner med hennes Nuggets och min kaffe sa de i högtalarna, att nu stänger NOVA om 5 minuter. Så....lite mer stress! :) Men det mesta fick ätas upp i bilen...

Så med Amy Diamond på hög volym körde vi till mamma och pappa i Malmö. De har Gittan och Bosse på besök, jätte-mysigt att träffa dem. De är våra grannar från Oskarshamn, och jag träffade dem mycket när jag var liten. Det blev mycket prat, god middag och Melodifestival! En mysig kväll! Jag var mycket nöjd med att "Hero" vann medan Jossan surade lite över att Amy inte kom på bättre placering!

Vi körde hem runt elva på kvällen och Jossan somnade direkt i bilen. Efter ett visst släpande (hon är stor nu...!) så bar jag upp henne i vår säng och där fortsatte hon sova gott ända till halv tio i förmiddags!!

Nu är det söndag och riktigt lugnt och skönt! Jossan ska på bowlingkalas i Malmö i eftermiddag och egentligen hade jag velat åka och köpa nya kläder till henne, men hon hade ingen lust. Så det får bli något gammalt, och jag håller med henne....skönt att vara hemma och ta det lugnt! Just nu sitter jag här i köket och bloggar lite medan hon är på sitt rum och sjunger till "Hur svårt kan det va" med Linda Bengtzing! :) En riktigt skön söndag med andra ord!

I eftermiddag som sagt kalas och jag ska på bokklubben lite senare, och då är Jossan hos mamma och pappa. Ikväll ska vi prata om "Damernas detektivbyrå", en mysig bok. Jag läste den första gången för ungefär tre år sedan, men helt ok att läsa om. En "feelgood bok"!

Inga kommentarer: