11 februari 2008

Helg i Sverige

Jaha, tiden den rullar på! Då var första helgen efter semestern till ända. Snabbt gick det!

Vad hittade vi på då?

Ridning - Jens tog Jossan på ridning. Jossans kompis Rebecca från Lomma var med. Allt hade gått bra!

Träningskort!! - Jag köpte träningskort!! X i taket!! :) Det blev ett halvårskort på ett gym som ligger vid Center Syd. Nu ska det tränas!! Fick många tankeställare under semestern, många insikter i hur enormt otränad jag är....

Apoteket - Jag köpte drickvaccin på Apoteket inför min Asien resa. Hade aldrig hört talas om drickvaccin, men det är en blandning som man ska dricka och det skyddar en mot kolera och turistdiarré (örk!).

Tvätt - Tja, behöver nog inte föklaras. Två veckors tvätt som ska tas om hand.

Födelsedagsmiddag - Var hos Pappa och Mamma och firade Pappas födelsedag. Fick mammas goda gryta med massor av smaskiga tillbehör! Kimman och Mormor var också där. Mysigt att träffa alla igen!

Melodifestival - Då var det igång igen! Heja Amy och nej, nej, nej till "I love Europe"! :)

Grabb-kväll - Jens var ute och festade i lördagskväll med killarna som han ska åka till Österrike med. Tydligen tuff kväll, han kom inte hem förrän på söndag eftermiddag! :)

Läxor - Jossan var flitig på söndagen och gjorde läxor. Skrivläxan för denna veckan plus att hon gjorde färdigt dagboken från Thailand.

Promenad - Det var ju Vår i luften i går och jag och Jossan var ute på promenad, hon cyklade. Härligt! Grannarna höll på att fixa och trixa i sina trädgårdar, barnen var ute och cyklade och fåglarna kvittrade. Rena idyllen!!

Bak - När Jossan vaknade i min säng i går morse så deklarerade hon att hon ville baka! Så det blev att åka till ICA MAXI och handla lite och sedan hem och göra super-goda choklad muffins! Jag är ju ingen höjdare på att baka som bekant, men det är väl dags att börja öva! Detta blev kladdchoklad muffins - riktigt gott!

Bokklubb - Var hos Mia i Malmö på Bokklubb igår Vi diskuterade boken "Trygghetsnarkomanerna" av David Eberhard. Jag hade inte läst den.... Det var faktiskt ett aktivt val. Den boken passade helt enkelt inte mig i en solstol! Men väl där igår så ångrade jag mig lite, det var livliga diskussioner och jag hade kunnat hänga med mer om jag läst boken. Vi är som bekant ganska olika vi fyra som är med i bokklubben och det blev en del diskussioner. Men kul!

Jaa, det var väl helgen det. Även om det blev ett långt inlägg så var det faktiskt en väldigt lugn helg. Nu är det nog dags att inse att man är hemma igen och måste ta itu med saker och ting. Som Jens sa i morse: "Vårt hus är i kaos!" Så sant så sant!

Inga kommentarer: