05 november 2007

No more kök!

Nu är hela köket utrivet! Det enda som vittnar om att det varit ett kök just där är två vattenrör som kommer ur väggen. Annars är allt rivet, inte en köksstomme så långt ögat når. Laminatgolvet plus två lager fuuula plastmattor har dragits upp. Kakel har knackats ner.

Jag måste erkänna att jag inte varit till så mycket hjälp i just rivandet. Vi hade hjälp av Jörgen i lördags och han och Jens gjorde ett super-jobb! Istället har jag städat och plockat iordning. Jag har också tömt lite skåp, även om Jens och Jörgen gjorde det mesta även här. Jag åkte iväg till IKEA i lördags förmiddag för att se till att vi fick min personalrabatt på de ordrar som Jens la i torsdags. När jag kom hem så hade killarna hunnit med hur mycket som helst.

Senare på lördagskvällen så var vi hos mamma och pappa på god middag. Skönt att få komma till dukat bord. Nu och ungefär 5 veckor framöver så kommer det nog att bli lite si och så med matlagningen hemma.

Vi ska köpa en microvågsugn så det kommer väl att bli lite "micro-mat" och sedan blir det säkerligen mycket smörgåsar och fil/youghurt. En och annan pizza kommer väl också att slinka ner.....

Jens har dokumenterat hela rivningsprocessen med kamera och de bilderna kommer snart att läggas ut så ni kan se hela "härligheten"! :)

6 kommentarer:

Kim sa...

Hurra! Ser fram emot bilderna!

Jennica... sa...

Sekunden efter att jag har gjort ett inlägg så kommenterar du. Imponerande! Sitter du och refreshar hela tiden eller? :)

Kim sa...

Japp, F5 är min bästa vän! ;) Nejdå, allt löser sig med www.superstart.se. Där uppdateras det automatiskt så fort du gjort inlägg ju.

Jennica... sa...

smart! :)

Kim sa...

That's my middle name! :P

Kim sa...

Du önskar dig inte lite glitterlim också så att din kalender VERKLIGEN blir bling-bling?