26 november 2007

Helgen för övrigt

I fredags träffade jag My och Petra på Lemongrass i Malmö.
Jag hade en mysig stund för mig själv innan de kom, jag var ganska tidig så jag satt med ett glas bubbel och läste min bok. Super-mysigt! Vi hade en väldigt trevlig kväll med god mat och gott vin, mycket prat och skratt!

Jens och Jossan var på bio, "Surf´s up". De hade också haft en mysig kväll!

I lördags var det ridning, och efter lite mys med dusch och bad så skruvades det köksstommar!
Sedan åkte jag och Jossan in till Lund för att träffa Jessicas nye lille kille! Han kom till världen natten mellan torsdagen och fredagen, så vi träffade honom när han var ungefär 1 dag gammal. Det var en dramatisk förlossning med akut kejsarsnitt, men nu mår både mor och son bra.

Så liten han var!! Det kändes som att så liten kan Jossan aldrig ha varit, men han hade i princip samma mått så det har hon. Så liten och pyttig och fantastiskt vacker. Mini mini huvud, fingrar, händer, näsa, tår....allt. Jag och Jossan vi fick hålla, klappa och vi mös i fulla drag.

Jessicas man och dotter kom också dit, så vi fick träffa dem med. Emma är ju bara 16 månader och en väldigt framåt tjej så de kommer att få fullt upp. Men läkaren hade sagt till Jessica att lill-killen verkar vara en lugn typ, så det tog hon fasta på! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Systrarna heter Petra och My. Inte My och Petra. Känns konstigt. Det var kanske inte samma systrar som jag tänker på.

Undrar Pappan