07 oktober 2007

Vacker höst-lördag!

Fortfarande trött, men ganska utvilad ändå efter att ha somnat med Jossan vid halv tio!

Vi for iväg på ridning och det var kul som vanligt. Jossan red på Isabelle som är en super-pigg häst. Jossan behöver bara smacka en gång så går hon i väg i snabb trav, vilken en gång gick över i galopp i nästan ett varv innan hon fick stopp på henne! Men Jossan klarar det så bra, hon blir inte alls rädd utan bara samlar ihop hästen och får den att sakta ner. Väldigt imponerande!!

Efter ridningen skjutsade jag Jossan till Rebecca i Lomma och sedan fortsatte jag in till Malmö för att klippa mig. Det blev en mörkare toning också, så nu är jag brunett! Tänkte det skulle passa bra till hösten! Alltid kul att förnya sig lite.

Jossan och Rebecca ville fortsätta leka, så jag gick en runda i stan med mamma, pappa och Kim. Jätte-mysigt!! Eftersom det var min namnsdag (inte på "riktigt", det var Jenny och det har vi alltid firat som min namnsdag) så fick jag en bok och en klänning! Jag blev jätte-glad! Själv shoppade jag en ny halsduk. En jätte-mysig eftermiddag!!!

När jag hämtat Jossan tog vi en tur inom ICA MAXI och handlade lite, sedan åkte vi hem och lagade middag. Sedan blev det lite TV-tittande och vi spelade lite spel och mös. Vi gick och la oss klockan 10, lika trötta båda två. Men det tog ett bra tag innan jag somnade....jag är så himla mörkrädd....

Det är så löjligt! Jag har verkligen inga problem med att vara ensam hemma, men när det gäller att sova själv är jag verkligen sämst..... Jag hör ljud överallt....inbillar mig saker... Fast igår inbillade jag mig inte, jag tror vi har möss på vinden....eller i alla fall i taket eller i väggarna. Jag hörde hur det rörde sig och hur det krafsade.... Jag blev skit-rädd och eftersom vi inte har någon dörr till vinden på vårt nya loft så kunde jag inte stänga dem ute! Så jag låg där i sovrummet och tittade upp mot loftet, på den öppna dörren och bara väntade på att det skulle komma ut möss....eller något ännu värre..... Somnade inte förrän sent och vaknade en gång i timmen..... Så de där 10 timmarnas sömn från i fredags känns inte längre....jajaja, hoppas natten blir bättre!!

Trams-maja!! :)

Inga kommentarer: