23 oktober 2007

Skoförsäljning på DHL

Måste också berätta om att jag igår var med på den så omtalade skoförsäljningen på DHL!

Varje år så har de skoförsäljning på DHL, dvs där min pappa jobbar. Vet inte riktigt varför de har det, men det spelar ingen roll. I alla fall så har jag ju hört talas om denna försäljning i många år nu. Pappa kommer hem med ett lass skor till mamma varje år, hon har hur många som helst! :)

Och igår skulle jag alltså få vara med för första gången! Jossan var med och även Kimman. Det var ett kaos utan dess like! :) Massor med folk i ett litet rum där skorna och stövlarna visades. Varmt och trångt. Helt galet. Folk roffade åt sig helt utan att bry sig om varandra.

Jag gjorde en snabb scanning och kom fram till att det inte fanns några stövlar jag ville ha, det var det som jag var ute efter. Däremot hittade jag ett par svarta curlingkängor för 250:-! Inget speciellt märke eller så, men jag har velat ha ett par sådana ett tag. Bra pris!
Hittade tyvärr inget till Jossan, hon hade också behövt vinterkängor/stövlar.

Snabbt gick det, var nog inte där mer än max 10 minuter. Genomsvettiga tog vi oss upp till pappas kontor där vi pustade ut lite. Sedan åkte vi hem till våra makor och smovis! :)

Inga kommentarer: