29 oktober 2007

KÖK!

Denna helgen har mest handlat om kök.....och lite fåtöljer, mattor, filtar - inredning med andra ord! :)

Mer eller mindre hela lördagen spenderades på IKEA. Vi ritade upp en plan över vårt kök tillsammans med en av kökssäljarna. Det blev jätte-bra! Jag insåg att köksön inte blir riktigt lika stor som jag tänkt mig, men det blev ändå väldigt bra!

Jens visade en fåtölj som var jätte-fin som vi nu funderar på att ha i vardagsrummet. Allt börjar liksom ta sin form, hur vi vill att det ska se ut i vårt hus. Vilka färger, vilken känsla och sådär.

Jossan var en ängel! Hon är verkligen helt otrolig. Inte så kul för en liten tjej att spendera så många timmar på IKEA, speciellt inte med att stå still vid en dator och rita upp ett kök. Hon satt i en kundvagn eftersom hon har ont i sin fot, så där låg hon under en hög av jackor och spelade spel på mobilen. Sedan satt hon och tittade på folk. Sedan tröttnade hon och tog sig ur vagnen och gick in på Barnens IKEA och tittade på grejor. Givetvis så hittade hon en sak som hon bara måååste ha....kan ni tänka er, ett gosedjur! :) En panda..... Men är man en sådan fantastisk tjej så ska man självklart ha en panda - med det överraskande namnet Pandis!! :)



Med oss hem fick vi två filtar till sofforna där uppe, lite batterier, nya kaffe latté muggar, stora röda juleljus med ljusfat och en massa nya julgranskulor! Vågar väl knappt säga det, men jag längtar faktiskt efter julen!

På kvällen var Jens på bio med Sempa. Jag och Joss hyrde vars en film och mös under de nya filtarna.

På söndagen åkte vi till en köksbutik på Center Syd som heter Kvikk. Där fick vi en ny idé när det gäller köksön! Jippi!! Nu blev det ännu bättre, och jag fick den storlek som jag tänkt mig. Eller rättare sagt, det blev ännu bättre än jag tänkt mig. Kan vi få ihop det här så blir det riktigt riktigt bra!! Vi var på Mio och Svenska Hem också, kollade lite på mattor och lampor. Roligt!!!

Lunch på Burger King och sedan hem för hemma-söndags-mys!

Det innebar för Josefine: leka med Kajsa en stund, sedan hem och leka med lera, se på TV. För Jens blev det allmänt plockande av småsaker i hela huset så nu är det jätte-fint igen! För mig innebar det att ta itu med den enorma strykhögen i tvättstugan. Men det var riktigt skoj för vårt nya strykjärn har kommit! Vi köpte ett nytt på Skåne Mässan. Ett sånt där stryksystem, med massor av ånga. Jätte-fint blir det!

Annars....Jossan hade ridning i lördags förmiddag (teori). Hennes fot har blivit bättre, den är fortfarande svullen och öm, men hon kan gå på den. Min förkylning är bättre. Oj! vad jag varit förkyld i helgen!! Länge sedan jag var så förkyld. Snutit mig var 5:e minut, hostat, nyst, ögonen har runnit och det har känts som om jag tryckt in bomull i öronen...

Allt som allt, en mysig helg. Det låter kanske som om vi haft fullt upp, men det har varit lugnt. Vi har tagit det i ett lugnt tempo. Nu väntar en ny vecka med Bokklubb, Yoga, Väsenvandring och Höstlov (jag och Joss är lediga på torsdag och fredag!).

5 kommentarer:

Kim sa...

Låter som en riktig myshelg, men nu får du snart se till att bli frisk, för träningsstatistiken ser ju för bedrövlig ut! (Inte för att min är så värst mycket bättre, men ändå...)

Jennica... sa...

Nej, jag vet. Usch.... ska försöka yoga lite i morgon, får väl se hur det går. Snyter mig hela tiden....näsan är helt röd...snyggt...

Kim sa...

Ååå, vilken julkänsla! Jennica "Rudolf" Andersson!

Anonym sa...

Tack....verkligen....

Kim sa...

=D Men det är väl inte så dumt att vara förkyld nu... mindre risk att du är det på din födelsedag och julafton då ju!