05 oktober 2007

Första smyckevisningen!

Då var det gjort, första visningen är avklarad! Och oj! vad kul det var!!!

15 tjejer i varierande åldrar kom hem till Christine där de möttes av marshaller på uppfarten. Inne hade vi tänt massor med ljus, alla halsband och armband låg fint utplacerade på olika bord och vin med ost, kex, nötter, oliver och annat gott låg och väntade.

Det blev mycket prat, skratt, provande, drickande och ätande hela kvällen!
Jag och Christine gick runt och hjälpte till, visade olika alternativ, tipsade - och sålde!
Det gick riktigt bra faktiskt, vi fick sålt 34 smycken till ett värde av nästan 8.000 kronor!!

När alla gått hem så hällde vi upp vars ett glas vin och gick runt och tittade på vad som sålt, vad som låg kvar och allmänt gick igenom kvällen, analyserade. Vi var väldigt nöjda med allt och det kändes som om våra gäster också var nöjda.

Efter ett tag kom Christines man Peter och så Jens och gjorde oss sällskap och så satt vi och pratade och mös. Det blev lite sent......med tanke på att jag skulle köra Jens till Sturup klockan fyra i morse!!! Han åker alltså till Egypten idag och är borta en vecka.
Jossan sov inne hos Molly så hon slapp gå upp så tidigt.

Jag kan säga att gå upp klockan fyra var ingen hit. Nu är klockan snart 10 och mitt huvud spränger å det grövsta fortfarande. Hoppas denna dagen går fort, jag längtar så efter att få åka hem och ha fredagsmys med Jossan!!!

4 kommentarer:

Kim sa...

Ni var jätteduktiga och sjukt rika blev ni ju också tydligen. =D Tänkte be att få ett kontonummer mailat till mig så att jag kan göra mig oskyldig snarast också. Kramelikram!

Jennica... sa...

Vad kul att du tyckte om det!
Rika och rika, vi måste dra av för det vi handlat mat och vin för. Och sedan så har vi handlat "ganska" mycket pärlor....men det var helt klart en jätte-bra start!!! Vi är super-nöjda!!!
Kontonr kommer med mailen!

Anonym sa...

Kul att det gick bra... ...har alltid velat ha en kändissläkting.
En designer av världsklass är helt ok.... ...no pressure :-)

Anonym sa...

Ok, en designer av världsklass var det alltså....oohhh nej, ingen press alls! :)