17 september 2007

Ännu en helg är till ända.....

I fredags kom Frank och Lotta till oss på middag. Det var inledningen till Jens och Lottas SPA-helg på Varbergs Kurortshotell, detta var ju Jens födelsedagspresent till sin mamma.

Så det blev en trevlig kväll med god mat och mycket och gott vin! Mitt i allt kom veterinären och gav Tarzan sin andra omgång med vaccin mot kaninpest - här är det multitasking på hög nivå! :)

På lördagsmorgonen var det en trött samling som tog sig upp, jag och Jossan var först ute ur huset eftersom vi skulle på ridning. Vi har fått en ny tid vilket innebär att vi måste åka hemifrån ca 9.20 - så det blir inga sovmorgonar precis. Men det är ändå bättre än förra terminen då hon red kl. 13, då blir hela lördagen upptagen av det och man kunde inte göra så mycket annat.

Ridningen slutar 10.30 men det tar alltid lite extra tid efteråt eftersom man ska sadla och tränsa av, det ska ryktas och grejas. Detta fick gå lite kvickt denna gången eftersom hon skulle iväg på ett kalas kl. 11.00! Men det ordnade sig det med, vi bytte om inne i klubbhuset och for iväg till kalaset och hoppades att hon inte skulle lukta för mycket häst!

Jag körde hem och tog hand om den "kuliga" disken efter fredagens middag. Svärmor hade varit gullig och diskat en del, så det gick bra. Lite tvätt hanns det med också, och efter en kopp kaffe och lite tidningsläsande så bar det iväg för att hämta hem lill-tjejen.

Tro nu inte att vi åkte hem och tog det lugnt, nej då! :) Vi gick in till Molly och hennes mamma (min nya "pärl-bästis") och hämtade upp dem och for in till Malmö. Vår plan var att åka in och shoppa lite fler pärlor, jag ville visa Christine den lilla söta butiken vid Davidhallstorg. Så sagt och gjort, en massa pärl-shopping och sedan lite fika med våra tjejer.

Sedan så spenderade jag och Jossan kvällen inne hos Christine, Molly sov över hos en kompis. Jossan satt och såg film och åt godis, jag och Christine satt och pärlade - hela natten, till klockan var kvart över tre!!!!

Jossan - sötnosen - sov gott på soffan!! :)





Vi hade ett hav av pärlor på bordet!! :)





På söndagen så var jag ute och sprang och fixade lite hemma, sedan så fortsatte vi vårt pärlande! Det är så himla kul!!! Och jag är så glad över att jag har hittat Christine, hon är verkligen super-trevlig. Som vi har pratat! Och pärlat, ätit godis och druckit vin! :)


Snart är det dags för Smyckeparty, vi har bokat in två tillfällen (4:e och 9:e oktober). Inbjudningarna skall göras i ordning ikväll!! Spännande!!


Jens kom hem på kvällen och han var super-nöjd med sin SPA-helg! Allt hade varit väldigt lyckat, maten underbar, behandlingarna härliga och de hade haft det jätte-bra ihop!
Det är inte utan att man blir avundsjuk, Varbergs Kurortshotell är ett underbart ställe!!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa helg blir det en helt annan sorts behandling på Vintergatans Spa... ...kanske inte så mycket massage och örtbehandling men god mat (och dryck) kan nog finnas :-)

Anonym sa...

Åhhh, det låter som ett super-bra spa tycker jag!! God mat och gott vin är alltid bra! :)