10 september 2007

Jaha, där sprack det.....

Då var sviten med tre träningspass per vecka bruten....fick bara ihop två pass förra veckan... :(

Planen var att jag skulle göra mitt tredje pass igår, men jag måste erkänna att jag prioriterade bort det. Jag fick inte in det i schemat helt enkelt. Men det är väl ok, får ta igen det denna veckan!

Däremot så hade jag en underbar dag igår! Jag sov länge (Jossan sov hos Molly), åt frukost i lugn och ro med Jense, dammsög hela huset och sedan spenderade jag dagen inne hos Christine (vår granne, Mollys mamma). Vi pärlade i nästan 5 timmar! (Jens var iväg och dök på Kullen.) Vi ska ju ha vårt smyckeparty om ett par veckor, och kollektionen måste utökas. Fick ihop flera fina halsband och armband, men det räcker inte på långa vägar! Men det var super-mysigt att sitta ihop och pärla, fika lite och prata, prata, prata... Det var längesedan jag gjorde något så tjejigt ihop med en kompis! :)

Den där fönsterputsningen jag hade planerat får vänta till någon annan helg... Tyvärr får även min träff med mamma och pappa göra det....jag hoppas att vi kan få till en middag till helgen för nu var det länge sedan vi sågs och jag längtar efter dem!

Ambitionen att ha en lugn helg infriades dock! I lördags så var jag med Jossan i stallet, ridningen gick bra som vanligt. Sedan var det i och för sig storhandling på MAXI, inte så kul men sånt ska ju trots allt göras. Jossan har lekt med Molly och sov som sagt över där i lördags, så jag och Jens fick en middag på tu man hand vilket ju alltid är mysigt. Synd bara att jag var så trött....kunde knappt hålla ögonen öppna...

Jens fick ju bli lite "kändis" också! Han begav sig ner till havet för att fotografera kitesurfare i lördags eftermiddag. Då hamnde han mitt i ett hemskt sjödrama! En 57-årig windsurfare var försvunnen, hans bräda hade flutit i land men de hittade inte honom. Hans son, som kitesurfade, bokstavligen flög fram och tillbaka över havet för att leta efter sin far....oerhört hemskt...

Jens var väldigt försiktig när han fotograferade, ville absolut inte tränga sig på. Han fotograferade helikoptern, havet och killen när han surfade. När han kom hem upptäckte han att han fångat en riktigt bra bild, egentligen så hade han fotograferat helikoptern men fångat både den, sonen och räddningsmanskapet. Han kontaktade Sydsvenskan som bestämde sig för att publicera bilden! Den kom med i både nätupplagan och papperstidningen! Jätte-kul för Jens, men som sagt en oerhört tragisk historia. Mannen hittades senare drunknad...

Inga kommentarer: