25 september 2007

"Baudolino" av Umberto Eco

I går var det träff med Bokklubben hemma hos Åsa. Vi har läst boken "Baudolino" av Umberto Eco.....eller läst och läst, ingen hade faktiskt läst ut den. Av lite olika anledningar....

Min anledning var att jag tyckte att den var - ärligt talat - tråkig! Den hade verkligen alla ingredienser för att kunna vara en bra och spännande bok, men jag kunde inte ta den till mig.

Jag har börjat lära mig nu, vad det är som gör att jag inte kan ta mig igenom vissa böcker......eller i alla fall ta dem till mig (ibland så kämpar jag mig igenom dem fast jag inte tycker att de är så bra). Det är när jag inte kan relatera till något, när jag inte kan känna igen mig eller ens sympatisera med någon av karaktärerna på ena eller andra sättet. Jag kan inte ens tycka illa om någon!

Så nej, den här boken kom jag en tredjedel in på och jag kommer faktiskt inte att läsa ut den, även om det tar emot att säga det!



Inga kommentarer: