06 augusti 2007

Tillbaka!

I am back!! :)

Nu börjar semestern lida mot sitt slut och det är dags att "logga in" i sitt vanliga liv igen, och det innebär bland annat att börja blogga igen. Kul!!

Tänkte börja lite lugnt med att uppdatera "Dagens önskning" och vad jag läser för bok just nu....det gick sådär....bilderna blev hel-konstiga och ser liksom utdragna ut. Vet inte vad det beror på, så vi får väl leva med det ett tag tills jag har luskat ut det.

Idag är det SOMMAR med sol och blå himmel! Det firade jag med att klippa gräset - i 3,5 timmar!! Det är vad det tar att klippa vår gräsmatta, nu är den ju ganska så stor (ca 2000 kvm) - men ändå! Lång och vildvuxen var den också eftersom vi varit borta och inte brytt oss så mycket om den.

Efter en sen lunch så traskade jag ner till sjöarna med Jossan och Molly. De badade och jag läste - härligt skönt!!

Om ett tag kommer Jens hem, han har då lånat bil med krok och har hyrt släp. Det innebär att idag är det "stora tipp-dagen"! Det innebär att vi ska köra ett antal rundor fram och tillbaka till tippen och slänga så mycket skräp vi bara hinner. Vi har ett antal säckar med trädgårdsavfall samt ett garage som det inte går att gå in i för att där är så mycket skräp. Målet är väl att vi ska kunna ta oss in där efter ikväll. Vi får väl se hur många vändor vi hinner....

Med tanke på det vackra vädret hade jag hellre åkt till Bjärred och köpt mjukglass....men men, som sagt - nu har det vanliga livet börjat igen och det är dags att börja ta tag i saker och ting!

4 kommentarer:

Kim sa...

Hurra, äntligen ett blogginlägg! En fråga bara, varför läser du den gamla IKEA-katalogen när den nya är här?! =D

Anonym sa...

För att jag inte kan lägga upp bilder utan att de blir hel-knasiga!

Kim sa...

Vad du ställer till det med din blogg. Själv vill jag starta en tennissida, men allt jag gör blir så fult, så jag vägrar att ha det så! =( Behöver Jens-hjälp om jag ska få ordning på det här. Mitt designsinne är inte noll... det är minus!

Jennica... sa...

Men söta du! Så hemskt kan det inte vara. Min blogg är ju inte så snygg den heller....hade också velat kunna fixa och trixa lite mer.