10 augusti 2007

Nu är de på plats!

Det var med spänd förväntan jag tittade in i hallen för att kolla in de stora paketen med sofforna, igår när jag kom hem!

Jo, det var två stooora paket! Men de gick att sära på så att det istället blev fyra stycken, och då gick de att få upp för trappan! Tjohej!!

Så, det var bara att börja skruva och dra på klädsel på dynorna. Svettigt värre!! Det var varmt igår kväll och det blir nästan olidligt på vår ovanvåning! Men det blev jätte-fint! Stora är de!

Jörgen kom förbi en sväng och hjälpte till att skruva. Sedan invigde vi sofforna med kvällsmat och en film. Mysigt!

Nu är jag så otroligt sugen på att åka till IKEA och titta på kuddar, filtar och annat som gör vårt "nya" tv-rum riktigt fint! Det behövs också lite lampor och växter.

Försökte ta ett par bilder i morse för att visa lite hur sofforna ser ut, men de blev inte så bra. Det är dessutom inte "piffat" eller "fixat" så det är inte riktigt snyggt. Men här kommer något i alla fall.

2 kommentarer:

Kim sa...

Tjusiga! Men jag vill komma och kolla på riktigt ju!

Anonym sa...

Ja, jag vet! Vi måste som sagt hitta en dag. Vi har fullt upp i helgen, kanske nästa?