11 juli 2007

Shopping hos Pelle

Igår var vi hos Pelle i Landskrona och shoppade lite kläder till vår Greklandsresa. Han har en jätte-fin butik tillsammans med sin mamma, Gröna Lund Nr 9.

Det brukar alltid vara super-mysigt eftersom servicen är den allra bästa och man kommer alltid hem med en massa snyggt. Servicen var lika bra som alltid - och visst, jag kom hem med en hel del snyggt. Men jag var allt annat än snygg....fick världens "depp-anfall" och höll på att börja gråta i provrummet.... Nu är det nog! Nu måste det göras något åt denna kropp i förfall....

Men det är ju så svårt....jag har ju så himla dålig karaktär....för även om jag stod där i provrummet och lovade mig själv tusen kreativa saker (som att sluta äta...) så:
- nej: jag var inte ute och sprang/powerwalkade i morse....
- jo: jag åt grillad korv till kvällsmat igår.....
- nej: jag påbörjade ingen Nutrilett kur idag.....

Och nu börjar semestern....kanske inte rätt läge att börja tänka på sin vikt...Men efter semestern - DÅ är det dags!!! (om jag fick en krona för varje gång jag sagt det....)

I alla fall, detta shoppades igår:
* Vit klänning, Esprit
* Vit/grönt linne, Esprit
* Vit/svart topp, Esprit
* Vita byxor, Part Two
* Olivgrön tröja, Denimbird

Det bör tilläggas att allt blev en present av min världens goaste och snällaste sambo!!
I rättvisans namn bör nog också tilläggas att han shoppade en hel del till sig själv också! :)

5 kommentarer:

Kim sa...

Vitt och grönt igen!! Nu måste du verkligen komma hem till mig och typ bara sitta i soffan och vara matchig. Kanske kan hyra dig som inredningsdetalj vid särskilda tillfällen?

Men jag tycker faktiskt att du är knasig. Du ser ju hur bra ut som helst!

Jennica... sa...

Inte rätt grön färg denna gången, mer en blandning mellan grönt och turkost....men det blev lite krångligt att förklara! :)

Kanske knasig....men ändå deppigt! :(

Kim sa...

Jag tycker ändå att du är jättefin!

Jennica... sa...

TACK! Du är bäst! :)

Jens sa...

Jag tycker också hon är fin.. i varje fall när man tar foto på henne utan blixt i ett mörkt utrymme... :)