05 juli 2007

Bokklubbsträff

I kväll är det träff med Bokklubben hemma hos mig! Hade hoppats att vi kunde sitta i uterummet och kanske grilla, men det får bli en mysig innekväll med tända ljus istället. Det kan ju vara mysigt det med - i NOVEMBER!!! (nej nej, jag är inte alls bitter på vädret!) :)

Det är "Kungamordet" som skall diskuteras. Jag tyckte om den, även om det stundtals var en hemsk historia. Den är en fristående fortsättning på "Kronprinsessan", så man känner ingen en del av karaktärerna. Den handlar om det politiska spelet, makt och maktmissbruk mellan politikerkollegor i Danmark. Man följer hustrun till den avgående finansministern som lever i sitt eget privata helvete med misshandel och förnedring. Hemsk, men bra bok.


Jag ska bjuda på Potatisgnocchi med champinjoner, bacon och pinjenötter. Till efterätt blir det glass och sedan kaffe med chokladbit. Det blir säkert en mysig kväll, det brukar det bli.

Tänk, vi har hållt på i 6 år nu!!
Ska bli spännande att se vilken nästa bok blir. Men nu under semestern tänker jag inte ägna mig åt något annat än härligt sommarböcker och en massa glassiga tidningar!


7 kommentarer:

Kim sa...

Åååå vad gott! För min del blir det lasagne igen. Tre dagar i rad blir det när jag gör det, så man får se till att vara sugen. Fick förresten kritik av Taina för mitt uttal av Gnocchi... Jag säger typ: Gnuchi och Taina säger: Gnåkki. Men hallå, vi är väl i Sverige! =D

Anonym sa...

Gnutti... som i Gnuttarna i serietidninge Bobo!!

Kim sa...

Ååå Bobo! Jag la faktiskt ett Bobo-pussel hemma hos mamma och pappa härförleden. Så mogen är jag!

Anonym sa...

"Härförleden" !!!! :)

Kim sa...

Jag var bara tvungen!! =D Thomas som sitter bredvid mig säger det i var och varannan mening. =D

Anonym sa...

Jens skojar om det ordet, han har också en kompis som kör med det!!

Kim sa...

Ja, jag vet. Därför jag skrev det. En bag-in-box alltså... vilka krav!